محصولات دماتجهیز

معرفی محصولات دماتجهیز

محصولات دماتجهیز

معرفی محصولات دماتجهیز

در خرید رطوبت گیر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

رطوب بالا در فضا بسیار آزار دهنده است چرا که بر کیفیت هوا تاثیر می گذارد و از طرفی سبب تشکیل قارچ و کپک شده و به دستگاه های الکتریکی آسیب وارد می کند. به همین دلیل دستگاه های رطوبت گیر می توانند تا حد زیادی رطوبت موجود در خانه و یا هر فضای دیگری را کاهش دهند. اما همان طور که می دانید مانند هر دستگاه دیگری، رطوبت گیر در انواع و اقسام مختلفی تولید می شوند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب راهنمای خرید رطوبت گیر را در اختیارتان قرار دهیم. با دما تجهیز همراه باشید.

راهنمای خرید رطوبت گیر

راهنمای خرید رطوبت گیر

راهنمای خرید رطوبت گیر

وجود مقداری رطوبت در فضا (حدود 30 تا 40 درصد)، نه تنها مخرب نیست، بلکه تنفس را راحت تر کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. اما فضاهایی که میزان رطوبت به مقدار زیادی در آن ها بالاست، بستری را برای رشد کپک و قارچ ها فراهم می سازد.

در گذشته برای کنترل رطوبت هوا، از روش های سنتی تعویض و جایگزینی هوای مرطوب داخلی با هوای تازه خارجی استفاده می کردند. درست است که این یکی از بهترین روش ها برای رطوبت زدایی محیط محسوب می شود، اما با گرم شدن هوا و مصرف انرژی و هزینه بر بودن آن، این کار چندان به صرفه نخواهد بود.

همان طور که گفته شد، انواع مختلفی از دستگاه های رطوبت گیر وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. به عنوان مثال برخی از رطوبت گیرها بسیار قدرتمندند و برای فضاهای بزرگ کاربرد دارند، در حالی که برخی از این دستگاه ها کوچک و قابل حمل هستند که برای رطوبت زدایی فضاهای کوچک مانند یک اتاق گزینه های مناسبی هستند. برای انتخاب و خرید یک دستگاه رطوبت گیر، لازم است تا به نکات مهم راهنمای خرید رطوبت گیر توجه نمایید:


اندازه گیری فضا

یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید رطوبت گیر، اندازه گیری فضاییست که قصد رطوبت زدایی از آن را دارید. به این منظور می بایست طول و عرض و ارتفاع محیط را اندازه گیری نمایید و کل حجم فضای مورد نظر را به دست آورید. عدد به دست آمده را بنویسید تا به کمک آن بتوانید پس از مطالعه ویژگی ها ، میزان قدرت و قیمت دستگاه رطوبت گیر، دستگاه مورد نیاز خود را با توجه به بودجه انتخاب نمایید.


اندازه گیری میزان رطوبت فضا

یکی دیگر از کارهای مهمی که پیش از اقدام به خرید دستگاه رطوبت گیر باید انجام دهید، اندازه گیری میزان رطوبت در فضا می باشد که شما می توانید این کار را به راحتی با یک دستگاه رطوبت سنج انجام دهید. توجه داشته باشید که میزان رطوبت طبیعی در فضای یک خانه یا ساختمان، بین 35 تا 40 درصد می باشد. چنانچه دستگاه میزان رطوبت را چیزی بیش از 60 درصد نشان داد، بدان معنیست که شما باید از یک دستگاه رطوبت گیر استفاده نمایید.


ادامه در لینک زیر:


http://blog.damatajhiz.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%b7%d9%88%d8%a8%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%b1/

انواع چیلر کدامند؟

چیلر یکی از سیستم های سرمایشی است که با استفاده از سیکل تبرید تراکمی و یا سیکل تبرید جذبی یا بخار کار می کند. این دستگاه حرارت را از مایع که اغلب آب است، می گیرد و دمای آن را کاهش می دهد. بعد از این کاهش دما، از این مایع سرد شده برای تهویه هوا و همچنین خنک کردن دستگاه های هواساز و فن کوئل استفاده می کنند. ضمنا لازم به ذکر است که از گرمای گرفته شده از آب توسط این دستگاه، می توان برای مصارف گرمایشی نیز استفاده نمود. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که در این مطلب با انواع چیلر آشنا می شوید.


انواع چیلر

همان طور که گفتیم، یکی از مهم ترین سیستم های سرمایشی، چیلرها هستند. در این دستگاه دمای گاز مبرد در کندانسور به سه طریق اب خنک، هوای خنک و تبخیر کاهش میابد و سپس به مبدل حرارتی انتقال و جریان پیدا می کند. از این سیستم در ساختمان های مختلف به خصوص ساختمان های بزرگ و برج ها استفاده می کنند.

چیلرهای صنعتی دارای طراحی های ویژه ای به منظور سرد کردن انواع سالن های صنعتی مانند گلخانه ها، قارچ، کارخانجات و یا حتی مجتمع ها، آپارتمان، پاساژها، صنایع دارویی، فلزی و ... هستند. برخی از انواع چیلر می تواند دمای زیر صفر درجه تا منفی 40 درجه را نیز برای صنایع بستنی ، نوشابه سازی و صنایع آبکاری فلزات و ... فراهم سازند.

در کل دو نوع چیلر استاندارد برای استفاده عموم ساخته می شود که به چیلر حذبی و چیلر تراکمی تبدیل می شوند. مزیت اصلی چیلرهای تراکمی آبی نسبت به هوایی، بیشتر بودن راندمان (COP) و قیمت کمتر چیلرهای آبی نسبت به هوایی است. مزیت چیلرهای تراکمی هوایی نسبت به چیلرهای آبی، عمدتا امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی شرجی، امکان نصب در بام، بالکن یا هر فضای دیگری خارج از موتورخانه و نیز عدم نیاز به مصرف آب برای خنک نمودن مبرد و کندانسور چیلرهای هوایی می باشد.

انواع کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرهای تراکمی عبارتند از کمپرسورهای رفت و برگشتی (پیستونی)، کمپرسورهای پیچی یا اسکرو، کمپرسورهای حلزونی یا اسکرال، کمپرسورهای چرخشی یا روتاری و نهایتا نوع جدید کمپرسورهای سانتریفیوژ.

برای خرید انواع چیلر می توانید به وب سایت معتبر دماتجهیز مراجعه کرده و حتی از امکان خرید اقساطی بهره مند شوید.

آیا از مزایای بوستر پمپ خبر دارید؟

بوستر پمپ یکی از مهم ترین وسایلی می باشد که در صنایع و ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مزایای مختلفی دارد که ما قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی مزایای بوستر پمپ بپردازیم. با ما همراه باشید.



مزایای بوستر پمپ


یکی از مهم ترین مزایای بوستر پمپ این است که می تواند حین انجام کار به راحتی سرویس های مورد نظر را به افراد دهد. همچنین در نوسانات زیاد مصرف آب، می توان از چند الکتروپمپ کوچک به جای یک بوستر پمپ بزرگ استفاده کرد تا در صورت نیاز هر تعداد از این دستگاه که لازم بود را به کار انداخت. به این صورت استهلاک و مصرف انرژی را به حداقل ممکن رسانده می شود.


از سوی دیگر به دلیل اینکه بوستر پمپ از اجزای مختلف متصل به هم تشکیل شده است میتوان با جدا کردن این اجزا بوستر پمپ را به سهولت حمل و نقل کرده و در مکان مناسب نصب کرد.
یکی دیگر از مزایای بوستر پمپ، این است که می توان کارکرد دائمی بوستر پمپ را با گذاشتن یک الکتروپمپ ذخیره تضمین کرد بطوریکه هنگامی که یک الکتروپمپ خراب میگردد الکتروپمپ رزرو وارد مدار می شود تا وقفه ای در کارکرد سیستم ایجاد نگردد.


همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه می تواند محدوده وسیعی را از جهت تنوع مصرفی حمایت کرده و پوشش دهد.


این دستگاه هزینه کمی برای تعمیر و نگهداری دارد که در نهایت راحتی مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت. البته باید حین طراحی و ساخت آن کارشناسی های لازم صورت گیرد تا از ایجاد هزینه های اضافه برای تعمیر و نگهداری و همچنین اتلاف وقت جلوگیری شود تا در نهایت نتیجه ای مانند عدم رضایت افراد را در پی نداشته باشد و راحتی مصرف کنندگان تامین شود.



البته از آن جایی که در بازار اجناس غیر معتبر و نامرغوب وجود دارد، برخی از افراد بدون توجه به کیفیت و طراحی درست این محصول، به قیمت آن توجه می کنند. بی اهمیتی نسبت به کیفیت این دستگاه می تواند تمامی مزایای بوستر پمپ را تبدیل به نارضایتی و ضعف نماید. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید این دستگاه به سایت مرجع دماتجهیز مراجعه کنید و بوستر پمپ های اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

https://damatajhiz.com/products/1038/%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2

نکات مهم نگهداری آب استخر که باید بدانید

اگر شما صاحب استخر هستید، باید بیش از هرچیزی، به تمیزی آب استخر اهمیت دهید. استخر شنا درست مانند یک اتومبیل، یک کامپیوتر و یا حتی یک آتشفشان نهفته زیر آب نیاز به بررسی و نگهداری دارد. اما گاهی نگهداری از استخر به یک وسواس تبدیل می شود. سوالی که اغلب مطرح می شود، این است: هر چند وقت یکبار باید آب استخر را بررسی و آزمایش کنیم؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی نکات مهم نگهداری آب استخر بپردازیم.

 

نکات مهم نگهداری آب استخر

نکات مهم نگهداری آب استخر

نکات مهم نگهداری آب استخر

همان طور که می دانید، برای نگهداری آب استخر علاوه بر استفاده از محصولات ضد عفونی، کلرزن و … به ابزار و تجهیزات مختلفی نیاز است. از تا فیلتر تصفیه استخر گرفته تا پکیج تصفیه آب استخر و بهترین جاروهای استخر … . این تجهیزات به کمک صاحبان استخر می آیند تا آن ها بتوانند به بهترین شکل ممکن از این مخزن پر آب و جذاب نگهداری کرده و از آن به شکل پاک و تمیز استفاده نمایند.

کارهای بزرگ و کوچک مختلفی وجود دارند که برای نگهداری آب استخر می تواند انجام داد، که برخی از آن ها باید به صورت روزانه انجام گیرد، برخی دیگر به طور هفتگی و بعضی ها به شکل فصلی! اما آنچه که مسلم است، به کارگیری روش های منظمی‌ست که صاحبان استخر را برای رسیدن به این هدف یاری می کنند. از جمله مهم ترین کارها، بررسی و آزمایش دقیق آب استخر است:

نکات مهم نگهداری آب استخر

نکات مهم نگهداری آب استخر

هر چند وقت یکبار آب استخر را بررسی کنیم؟

آزمایش آب استخر به منظور دستیابی به استخری تمیز و بهداشتی و همچنین حفظ عملکرد و کارایی استخر، بسیار اهمیت دارد. دوره زمانی آزمایش آب استخر کاملا بستگی به میزان چگونگی استفاده از آن و همچنین دمای هوا و آب روزانه دارد. اما در کل به عنوان صاحب یک استخر می بایست آزمایش آب را به صورت زیر انجام دهید:

کلر

کلر آب استخر را تصفیه می کند و می بایست میزان آن ...


ادامه در لینک زیر:


http://blog.damatajhiz.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%b1/

چه وقت شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی لازم است؟

اگر کولر گازی شما به خوبی کار نمی کند، احتمالا فکر می کنید که زمان شارژ گاز مبرد آن فرا رسیده، اما حقیقت این است که کولر گازی هرگز گاز مبرد را مصرف نمی کند! بنابراین شما به نیازی به شارژ کردن سیستم تهویه مطبوع خود با گاز Freon ندارید مگر اینکه در سیستم کندانسور، اواپراتور (پنل داخلی) یا لوله های مسی رابط نشتی وجود داشته باشد. با ما در ادامه مطلب با موضوع شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی همراه باشید.

شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی

همان طور که خواندید، معمولا نیازی به شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی نیست مگر آنکه سیستم به دلیل نشتی گاز از دست داده باشد. حتی اگر یک کولر گازی 24000 ایران رادیاتور و یا حتی کولرهای قدرتمندتر داشته باشید، با این وجود همواره ما میشنویم که ” کولر گازی باد خنک نمی زند”
نادیده گرفتن نشتی گاز مبرد در سیستم، مانند نادیده گرفتن سوراخ شدن تایر در ماشین است، به گونه ای در صورت عدم دفع محل نشتی گاز، شارژ کردن کولر گازی هیچ مشکلی را رفع نمی کند و دوباره و چندباره نیاز به پر کردن سیستم از این گاز خواهید داشت. نه تنها این کار برای شما گران تمام خواهد شد، بلکه اگر سیستم شما از مبرد R-22 استفاده کند، نشت آن برای محیط زیست هم مضر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که استفاده از این گاز رو به کاهش است، چرا که گاز R-22 منجر به نازک شدن لایه ازن و تغییر در شرایط آب و هوایی می شود. پس در نهایت چه کاری باید انجام دهید؟

حتما بخوانید: همه چیزهایی که باید از کار نکردن فن کولر گازی بدانید

 

شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی

شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی

آیا واقعا به شارژ کردن کولر گازی نیاز است؟

برای رفع این مشکل به جای تصمیم برای شارژ کردن کولر گازی، با یک متخصص مجرب تماس بگیرید. اول از همه این متخصص باید همانند دکتر، سیستم تهویه مطبوع شما را به خوبی بررسی نماید. بنابراین قبل از هرگونه تجویزی، سیستم باید به طور کامل و خصوصا از نظر امکان نشتی گاز مبرد بازرسی شده باشد.
در این حالت، تکنسین تهویه مطبوع باید:

  • فیلتر هوا و ترموستات را بررسی نماید
  • پنل واحد داخلی (اواپراتور) را نگاه کند
  • یونیت خارجی (کندانسور) را نیز برای بررسی نهایی معاینه کند

شاید از خود بپرسید چرا بالافاصله و از همان ابتدا مقدار گاز مبرد سیستم اندازه گیری نمی شود؟ پاسخ این است؛ اگر مشکلی در سیستم تهویه مطبوع وجود داشته باشد (فیلتر هوای کثیف، کویل های یخ زده، و غیره)، اندازه گیری گاز مبرد با اخلال مواجه خواهد شد. بنابراین بعد از بررسی تمامی جوانب، تکنسین می تواند به راحتی از ابزارهای لازم برای اندازه گیری دقیق گاز مبرد استفاده نماید.

اکنون اگر گاز مبرد درون سیستم کم باشد، آن ها درباره رفع این مشکل و شارژ کردن گاز مبرد کولر گازی ، چند پیشنهاد به شما می دهند:

ادامه در لینک زیر:

http://blog.damatajhiz.com/%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%af%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%af-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/