محصولات دماتجهیز

معرفی محصولات دماتجهیز

محصولات دماتجهیز

معرفی محصولات دماتجهیز

دستگاه هواساز چه کاری انجام می دهد؟

هرگاه لازم باشد تا هوایی مطبوع با دمایی مناسب در محیطی حاکم شود، از دستگاه هواساز استفاده می کنند. اما کار دستگاه هواساز چیست؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با این دستگاه آشنا شوید.


هواساز چیست؟


در کل باید بگوییم که یک دستگاه هواساز می تواند هوای تازه و هوای برگشتی از ساختمان پس از اختلاط از فیلتر آلومینیومی اولیه عبور می دهد. در تابستان هوا را با عبور از میان فین های کویل آب سرد (یا مبرد) خنک کرده و در زمستان نیز با عبور از میان فین های کویل آب گرم (یا بخار)، گرم می نماید. در واقع هواساز اتاقکی فلزی می باشد که جهت گرمایش در فصول سرد سال و سرمایش برای فصول گرم سال و نیز جهت تهویه مطبوع و گردش هوا در تمامی فصول سال استفاده می شود.




این دستگاه که به طور معمول از اجزایی مانند بدنه، فن، الکتروموتور، فیلتر، کویل های سرمایشی و گرمایشی، افشانک های رطوبت زنی، تجهیزات کنترلی، دمپرهای هوای ورودی و خروجی و هوای برگشتی  تشکیل می شود، می تواند هوایی مطبوع در فضا ایجاد کرده و دمای آن را کنترل نماید. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه را می توان  در انواع فضاهای تجاری، صنعتی و عمومی مورد استفاده قرار داد.
لازم به ذکر است که این دستگاه ها در فضاهای متفاوتی از جمله سینما، رستوران، انواع مراکز خرید، هایپر مارکت ها، موزه ها، ادارات، تالارها، بیمارستان ها، مساجد و هتل ها کاربرد فراوانی دارند.
هواساز میزان ورودی و خروجی هوا را مدیریت می کند و با داشتن فیلترهای متعدد، از ورود گرد و غبار، ذرات جامد معلق، گرد و غبار به هوا جلوگیری می نماید.
هواسازها بر حسب اینکه هوای داخل ساختمان یا فضای مورد نظر را از طریق کانالی دریافت می نمایند. و هوای مطبوع را به داخل ساختمان وارد می کند. و یا فقط هوای مطبوع را به داخل ساختمان وارد می کنند. به چندین دسته تقسیم می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://damatajhiz.com/categories/354/%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.